Käftsmällen

En trevlig stund

Av Fester Bestertester - 2024-05-04 14:37

Ah, våren är kommen och med den perfekta förusättningar att sitta i en park och läska sig. Jag köpte mig tolv ölburkar som jag snart druckit upp. De första sex klippte jag i Hörsalsprarken och resterande sex tog jag med mig hem. Tänk vad trevligt det är att sitta ute och dricka och känna hur välbehaget och värmen sprider sig i kroppen. Finske mannen var på toppenhumör och sjöng Finlands nationalsång med darr på rösten. Mannen med det illröda ansiktet tömde sig på bajs i en buske igen och Viggar'n tiggde slattar och fimpar frånoss andra. Business as usual, med andra ord. Nu sitter jag hema på kammar'n och tippar i mig de öl jag har kvar. Det blir en repris imorgon, men till allas förtvivlan blir det endast folköl då. Nåja, en dag i veckan kan jag med visst besvär hålla mig nykter.


MVH/Hasse Promille

 
 
Ingen bild

Parkbänkstjänsteman

Söndag 5 maj 18:48

Ja, det är riktigt najs att sitta på en bänk och dricka några öl. Själv brukar jag dricka max två burkar. Jag sitter helt ensam, vill inte beblanda mig med de tunga grabbarna.

Hur länge sedan är det du slutade jobba och vad jobbade du med?

Fester Bestertester

Måndag 6 maj 21:25

Jag gillar din attityd, mannen. Jag har inte arbetat på tretton år och då inom industrin.

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards